“Heeft het wel zin om nieuwsberichten op je website te zetten?”

Die vraag wordt mij vaak gesteld en het antwoord is: Ja, het is absoluut zinvol.
facebook-bg

De redenen:

  1. Het genereert verkeer (traffic) naar je website. We gaan er van uit dat je de moeite neemt op social media een bericht te plaatsen met een link naar je blog. Dat trekt bezoekers, die anders nooit op je website zouden komen.
  2. Zoekmachines indexeren je blog bericht op onderwerp en waarderen je website omdat er een nieuwsbericht op staat, iets nieuws. Dus doe vooral je best de juiste woorden te gebruiken voor de koppen en de ondertitels. Maak gebruik van de Yoast SEO plugin, die wijst je de weg. Nog niet geïnstalleerd ? Vraag het ons wij doen het voor je.
  3. Je creëert meer autoriteit. Als je geregeld blogt, wordt je gezien als een expert. Je krijgt volgers op social media. Zo gaat  je blog als het ware ‘hand-in-hand’ met je social media. Meer volgers, meer traffic.
  4. Lange termijn resultaten. Een blogbericht geeft een tijdelijke boost, een oppepper van korte duur. Je ziet het in je website statistiek: bezoekersaantallen gaan omhoog. Even sta je in de schijnwerpers en daarna zakt het weer in. Maar vergeet ook niet de toevallige bezoeker die op je oude blogberichten komt, ofwel via de zoekmachine of via je meest recente bericht. Online Marketing guru Seth Godin noemt dit verschijnsel “The Long Tail”.
  5. Het  extraatje: Gebruik je blog als test-case. Ben je van plan een campagne te starten? Probeer eerst je campagne idee in met een blogbericht en kijk hoe de reacties zijn.  Vervolgens kan je met meer zekerheid toewerken naar een succesvolle campagne.

Conclusie:

Je behaalt meer en beter resultaat als je de social media combineert met je berichten van je website. Een 1 + 1 = 3 effect!