Content Strategie, 5 simpele regels

content strategie marketing

 

Dit is wat je doet voor succes met je content marketing

Regel # 1 – Denk niet te veel na

Ga aan de gang. Doe!

Post verschillende dingen op verschillende tijdstippen, probeer en zie wat het beste werkt. Publiceer, laat van je horen.
Zodra je berichten deelt, content maakt of nieuwsbrieven verstuurt, kun je pas gaan vergelijken en weet je pas wat wel en wat minder goed werkt.

Blijf niet uitstellen, wachten tot alles perfect op je website staat, de juiste profielfoto is ge-upload, ook je website is ‘work in progress’.

Te veel dubben werkt contra-productief.  Dit is mij overkomen afgelopen maanden. Ik worstelde vooral met de ‘tone of voice’. Niet doen!

Regel #2 – Wees consistent

Zonder consistentie heb je geen content-marketing-strategie. Het werkt gewoon niet (zie ook Regel #5).

Bouw een regelmaat in je posts. Zet het in je agenda als reminder. Ik reserveer om de week een woensdagmiddag voor een nieuw blogbericht en de donderdag erop een nieuwsbrief. Elke zondagmiddag deel ik een artikel op Linkedin en reageer op relevante artikelen van anderen.

Consistentie betekent met regelmaat en liefst op een zelfde tijdstip. Dat kan zijn meerdere keren per week, wekelijks, eens per twee weken of eens per maand. Dat is iets waar mensen op kunnen rekenen.
Kortom, programmeer je content bezigheden.

Wat jouw plan ook is, het moet consistent zijn.

Regel # 3 – Voeg altijd een Call to Action in

Volgens marketinggoeroe Dan Kennedy zegt dat je niets moet doen dat niet direct aan verkoop kan worden gekoppeld.

Voeg een Call to Action toe aan elk van bericht voor aanmelding nieuwsbrief, een proefabonnement of de gratis kennismakingssessie.

Hoe je een Call to Action in je content toevoegt, heb ik uitgelegd in dit blogbericht

Regel # 4 – Kneed, Kneed, Kneed

Ga niet het wiel opnieuw uitvinden. Je hoeft niet bij nul te beginnen. Pluk iets van het internet en maak er een eigen verhaal van. Neem iets dat je opvalt. Als het jou opvalt, zal het meerdere mensen aanspreken. Leen een idee van een ander en maak het je eigen. Kneed, kneed en kneed.

Verzin een pakkend titels. Als de titel niet aanspreekt wordt er niet verder gelezen.
Snel, in een uur!, leren hoe je perfecte webteksten creëert? Ga naar deze link op Frankwatching voor een gratis online cursus.

Afbeeldingen en illustraties kun je gratis downloaden op Unsplash, Freepik.com  en Undraw.co

Regel # 5 – Track

Volg je inspanningen. Als je weet wat er gebeurt, bijhoudt wat je doet, of beter: wat het resultaat is van je content dan kun je fine-tunen.

Google Analytics levert uitgebreide informatie van wat er afspeelt op je website.
Het kan ook eenvoudiger.

  • Je nieuwsbrief resultaten krijg je direct van Mailchimp/ Mailerlite te zien.
  • Via je Google Mijn Bedrijf account krijg je de resultaten direct in je mailbox.
  • Je WordPress website kun je voorzien van een Monster insights plugin, die wat makkelijker leest dan Google Analytics.
  • Maak een gratis account aan bij sheerSEO en stel de zoekwoorden in, waarop je gevonden wilt worden. De resultaten vallen vanzelf in je mailbox.

Heb je geen zin of geen tijd voor Content Creatie? Neem contact op en we stellen samen een plan op. Maak een Coffee Chat afspraak, kies een tijdstip en datum direct in onze agenda via de Calendly app


Bonus Regel — Tip: Lees Content Inc.

this post also exists in English

Blijf verbeteren

Bespaar tijd en verbeter je inkomsten met AI tools. Gratis direct-inzetbare tips, in je mailbox.

Eén email, twee keer per maand, maximaal.
Je mailadres bewaren we alleen voor dat doel.

content strategie marketing

Dit is wat je doet voor succes met je content marketing

Regel # 1 – Denk niet te veel na

Ga aan de gang. Doe!

Post verschillende dingen op verschillende tijdstippen, probeer en zie wat het beste werkt. Publiceer, laat van je horen.
Zodra je berichten deelt, content maakt of nieuwsbrieven verstuurt, kun je pas gaan vergelijken en weet je pas wat wel en wat minder goed werkt.

Blijf niet uitstellen, wachten tot alles perfect op je website staat, de juiste profielfoto is ge-upload, ook je website is ‘work in progress’.

Te veel dubben werkt contra-productief.  Dit is mij overkomen afgelopen maanden. Ik worstelde vooral met de ‘tone of voice’. Niet doen!

 

Regel #2 – Wees consistent

Zonder consistentie heb je geen content-marketing-strategie. Het werkt gewoon niet (zie ook Regel #5).

Bouw een regelmaat in je posts. Zet het in je agenda als reminder. Ik reserveer om de week een woensdagmiddag voor een nieuw blogbericht en de donderdag erop een nieuwsbrief. Elke zondagmiddag deel ik een artikel op Linkedin en reageer op relevante artikelen van anderen.

Consistentie betekent met regelmaat en liefst op een zelfde tijdstip. Dat kan zijn meerdere keren per week, wekelijks, eens per twee weken of eens per maand. Dat is iets waar mensen op kunnen rekenen.
Kortom, programmeer je content bezigheden.

Wat jouw plan ook is, het moet consistent zijn.

Regel # 3 – Voeg altijd een Call to Action in

Volgens marketinggoeroe Dan Kennedy zegt dat je niets moet doen dat niet direct aan verkoop kan worden gekoppeld.

Voeg een Call to Action toe aan elk van bericht voor aanmelding nieuwsbrief, een proefabonnement of de gratis kennismakingssessie.

Hoe je een Call to Action in je content toevoegt, heb ik uitgelegd in dit blogbericht

Regel # 4 – Kneed, Kneed, Kneed

Ga niet het wiel opnieuw uitvinden. Je hoeft niet bij nul te beginnen. Pluk iets van het internet en maak er een eigen verhaal van. Neem iets dat je opvalt. Als het jou opvalt, zal het meerdere mensen aanspreken. Leen een idee van een ander en maak het je eigen. Kneed, kneed en kneed.

Verzin een pakkend titels. Als de titel niet aanspreekt wordt er niet verder gelezen.
Snel, in een uur!, leren hoe je perfecte webteksten creëert? Ga naar deze link op Frankwatching voor een gratis online cursus.

Afbeeldingen en illustraties kun je gratis downloaden op Unsplash, Freepik.com  en Undraw.co

Regel # 5 – Track

Volg je inspanningen. Als je weet wat er gebeurt, bijhoudt wat je doet, of beter: wat het resultaat is van je content dan kun je fine-tunen.

Google Analytics levert uitgebreide informatie van wat er afspeelt op je website.
Het kan ook eenvoudiger.

  • Je nieuwsbrief resultaten krijg je direct van Mailchimp/ Mailerlite te zien.
  • Via je Google Mijn Bedrijf account krijg je de resultaten direct in je mailbox.
  • Je WordPress website kun je voorzien van een Monster insights plugin, die wat makkelijker leest dan Google Analytics.
  • Maak een gratis account aan bij sheerSEO en stel de zoekwoorden in, waarop je gevonden wilt worden. De resultaten vallen vanzelf in je mailbox.
 

Heb je geen zin of geen tijd voor Content Creatie? Neem contact op en we stellen samen een plan op. Maak een Coffee Chat afspraak, kies een tijdstip en datum direct in onze agenda via de Calendly app

Bonus Regel — Tip: Lees Content Inc.