Designlab-Conversational-Content-10-tips

Hoe spreek je de klant aan? Hoe schrijf je tekst zo dat de klant zich aangesproken voelt en er blij van wordt.

Conversational Content gaat over tekst op je website, je banner advertentie of je nieuwsbrief. Het is een persoonlijkere manier van schrijven waardoor je klant zich aangesproken voelt.

De term Conversational wordt in marketing gebruikt voor de wijze waarop de communicatie met de klant gebeurd. Dat is een veel bredere scope: Dat kan ook de communicatie zijn via chatbots, de rubriek Veelgestelde vragen op de website, telefonisch contact met de afdeling Customer Service, de baliemedewerker en verkopers in de showroom.

Nu hebben we het over je tekst op je website. Tips om je klant echt aan te spreken. Het gevoel te geven dat het ook om hem- haar gaat. Want het gaat toch ook om de klant.

10 tips voor ‘conversational content’

1 . Schrijf met je favoriete klant in gedachte. Richt je tot alleen deze persoon.

2. Lees je tekst hardop. Klinkt het als geschreven tekst, schrijf het opnieuw.

3. Gebruik korte en simpele zinnen.

4. Vervang vaktermen en moeilijke woorden door eenvoudige woorden.

5. Voeg gevoel toe. Je kunt je handen niet gebruiken en wilt wel je woorden kracht en overtuiging meegeven.

6. Gebruik samentrekkingen als ‘t, z’n, m’n, d’r.

7. Gebruik woordjes als: pff, duh, ach jee, tja, mmm, uh. Of Duh! Yeh! of Pew!

8. Gebruik een actieve stem ( ipv passieve). Voorbeeld

De website wordt door mij verbeterd  -> Ik verbeter je website

9. Spreek je klant aan met Je, net zoals je in een gesprek zou doen. ( of met u als je je daar beter bij voelt)

10. Betrek je klant door vragen te stellen:

“Koekje er bij?”

😉

————————–

Info gebaseerd op dit artikel 

Schaaltje met de Tekst “Koekje erbij?” hier te bestellen 

Download de tips op pdf formaat