Designlab-marketing-veranderingen

Marketing veranderingen.

Wat kun je nu doen om zo goed mogelijk mee te bewegen met alle veranderingen? Tips voor de marketing veranderingen, 7 checkpunten.

Ik breng geen nieuws als ik zeg dat alles aan het veranderen is. Dezelfde wereld met dezelfde mensen maar dan anders. Dus een nieuwe wereld met nieuwe mensen, maar die nieuwe mensen zijn dezelfde personen van voor de lock-down maar toch ook weer niet, want veranderd. Ben je er nog?

kortom alles is veranderd.

De checkpunten:

1.Lukt het om jouw dienst of product te verkopen in en contactloze wereld verkopen? 

Zonder internationale beurzen, zonder congressen en het beperkte reizen, is het aan jou om op afstand beter te leren verkopen, en dat betekent met digitale tools.

2.Welke communicatie en marketing zou er nu moeten gebeuren? 

Netwerken zonder fysieke evenementen, tja hoe doe je dat. Je zou geneigd zijn nieuwe contacten te zoeken, maar juist in deze tijd is het aan te raden om je bestaande contacten aandacht te geven. En kijk, dat is precies wat Stefanie van FireFly Coaching adviseert. Lees het blogbericht

 

3.Ben je er klaar voor om online orders/ aanvragen te verwerken?

De stap naar online verkoop of online afspraken maken is misschien eenvoudiger dan je denkt. Lees ook mijn bericht online afspraak maken ( bij de kapper). Aanmelden en betalen is makkelijk te koppelen in je website. Overweeg je een webshop? Deel je plan met mij en ik wijs je de weg.

4.Hoe zou je product en service nog beter kunnen definiëren?

Hoe preciezer je omschrijft wat je te bieden hebt, hoe beter de match is met de mensen die echt op zoek zijn naar jouw product. Lees ook meer hierover op mijn artikel Zoekwoorden en suggesties.

5.Welke techniek heb je nu nodig?

Maak een lijstje met wat je denkt nodig te hebben. Ga eens googlen. Soms vind je betere oplossingen dan die je in eerste instantie voor ogen had. Als ik niet overtuigd ben van een bepaalde applicatie, google ik altijd op de naam met ‘vs’ erbij. Zo krijg je een recensies voorgeschoteld afgezet tegen een vergelijkbaar product.

heb je meerder technieken nodig, zet het op een rijtje van prioriteit. En kies altijd voor een 30 dagen free trial.

 

6.Hoe ziet je nieuwe proces er uit?

Ik heb aardig wat opgestoken van dit boek “Work The System” . De sub-title klinkt wat erg Amerikaans ‘Meer (geld) maken en minder werken” . Laat je daar niet door afschrikken. De insteek is dat je bewust wordt van je het hele proces van je bedrijf, elke losse activiteit eens goed onder de loep legt,  vanaf het werven van je klanten tot en met de nazorg. Alle verschillende activiteiten leer je te verbeteren, efficiënter te maken en beter op elkaar aan te sluiten. Zo is de stap naar werk uitbesteden of delegeren sneller gezet en dan kun je doorgroeien. Denk aan een virtual assistent, iemand die je prospects nabelt, zodat jij aan het echte werk toekomt.

 

7.Kijk eens naar samenwerkingen, partnerschap of andere bronnen

Bij samenwerking kun je denken aan aansluiting bij een beroepsvereniging, zodat je van hun marketing en kennis gebruik maakt. Bedien je een niche markt, zou je kunnen overwegen om samen te werken met een aanbieder van een gerelateerde niche. Heb je wel eens met je leveranciers besproken om samen te werken? Zij komen waarschijnlijk met jouw potentiële klanten in contact. Vergeet de kick-back niet 😉

 

Alles is veranderd en nu jij nog.

Stel een vraag of laat een reactie achter. Dank je!