FAQ die converteren

Designlab-FAQ-veelgestelde-vragen

Maak jij al gebruik van FAQ/ Veelgestelde Vragen? Dit is waarom je dat wel zou moeten doen: 

(Spoiler: je plukt er direct de vruchten van en is een stuk sneller voor elkaar dan bloggen.)

  • Vergroot je zichtbaarheid

  • de twijfelende klant voorzien van ondersteunende informatie op weg naar aankoop of andere actie

  • relevante informatie voor je doelgroep

  • je profileert je als expert

“Maar dat geldt toch voor alle content die ik toevoeg aan mijn website?” vraag je je gelijk af?

Klopt. Daarom zoomen we even in op de specifieke FAQ voordelen:

Zoekmachines houden van FAQ

Zoekmachines houden van Veelgestelde vragen. Zoekmachines willen de antwoorden leveren die mensen zoeken. Klinkt simpel. Dus zodra jij het antwoord (en de vraag), goed gestructureerd*, op jouw website hebt staan, hoe makkelijk is het dan  voor Google dat in de zoekresultaten te presenteren.

Meer zichtbaarheid, ja fijn, maar meer klanten nog beter. Je bent geen Wikipedia, bezoekers moeten kunnen doorklikken naar jouw dienst of product.

Doorklikken dat kunnen we meten en dan noemen we het: Click Through Rate, afgekort CTR.

Twee dingen waardoor je CTR gaat werken: 👇🏼

  1. Geef niet teveel informatie weg in de antwoorden die je in de zoekresultaten terug laat komen. Je wil bezoekers laten doorklikken naar je producten.
  2. Een KLIKBARE call-to-action bij elk antwoord. Veel mensen weten niet dat je binnen je Veelgestelde vragen ook een link kan verwerken. Zoals je in het voorbeeld kan zien zorgt dit ervoor dat de gebruiker direct vanuit het antwoord kan doorklikken.

Doorklikken naar wat?  👇🏼

Hieronder een lijstje met doorklik opties:

  • Schrijf je in op onze blog/nieuwsbrief
  • Gerelateerde/aanbevolen artikelen
  • Gesloten inhoud downloaden
  • Boek een demo
  • Productproef starten
  • Inschrijven
  • Neem contact op
  • Bekijk prijzen

Snel en makkelijk Veelgestelde Vragen creëren

Je hoeft echt geen doorgewinterde blogger te zijn om een veelgestelde vraag voor jouw doelgroep te formuleren. Jij weet als geen ander, welke vraag je klanten zoal stellen. Zet je tekst letterlijk met vraag en antwoord achter elkaar. Niet te veel uitweiden in je antwoorden, stuur de bezoeker door naar de link, je CTA zoals hierboven aangegeven.

Ceck met Google suggesties de vragen die zoal gesteld worden. “Mensen vragen ook…..”

(dank je wel Google)

Het eerste dat in mijn geval gevraagd wordt: “Wat kost een website laten bouwen?” 😉  Ja, absoluut hoog tijd dat ik daar een FAQ voor ga maken!


*In dit geval verstaan we onder gestructureerd: gebruik van hiërarchie in de tekst. titel:H1,  sub-titel: H2 enzovoort. Google heeft een veel bredere uitleg over FAQ en structured data.


Conclusie

Het toevoegen van FAQ is sneller voor elkaar gebokst dan het maken van een blog en je plukt er direct de vruchten van.

Heb je geen zin of geen tijd om dit te doen: laten we het samen doen. Boek een 1 op 1 sessie: ga naar  WP Workout, en lees meer over de WP Workout en wat het kost.

 

#FAQ  #Veelgestelde vragen #SEO #StructuredData #CTA #Marketing #Google #CTR