Similar Posts

Vind je Droomklant, target doelgroep WordPress Workout
ByMariken
Vind je droomklant met relevante zoekwoorden. Hoe doe je dat?

Social media planning tool, Metricool
ByMariken
De nieuwste en gratis tool voor het plannen en beheren van je social media berichten

Content Strategie, 5 simpele regels
ByMariken
Dit is wat je doet voor succes met je content marketing

Hot SEO tip #3 (Video)
ByMariken
video, het hoe je dat doet en vooral waarom het moet voor je SEO

De ultieme productpagina
ByMariken
De ultieme productpagina. Verbeter conversie, bouw aan vertrouwen

Blije content
ByMariken
Twee korte tips hoe je online je boodschap op een blije manier brengt.
Maak jij al gebruik van FAQ/ Veelgestelde Vragen? Dit is waarom je dat wel zou moeten doen:
(Spoiler: je plukt er direct de vruchten van en is een stuk sneller voor elkaar dan bloggen.)
Vergroot je zichtbaarheid
de twijfelende klant voorzien van ondersteunende informatie op weg naar aankoop of andere actie
relevante informatie voor je doelgroep
je profileert je als expert
“Maar dat geldt toch voor alle content die ik toevoeg aan mijn website?” vraag je je gelijk af?
Klopt. Daarom zoomen we even in op de specifieke FAQ voordelen:
Zoekmachines houden van FAQ
Zoekmachines houden van Veelgestelde vragen. Zoekmachines willen de antwoorden leveren die mensen zoeken. Klinkt simpel. Dus zodra jij het antwoord (en de vraag), goed gestructureerd*, op jouw website hebt staan, hoe makkelijk is het dan voor Google dat in de zoekresultaten te presenteren.
Meer zichtbaarheid, ja fijn, maar meer klanten nog beter. Je bent geen Wikipedia, bezoekers moeten kunnen doorklikken naar jouw dienst of product.
Doorklikken dat kunnen we meten en dan noemen we het: Click Through Rate, afgekort CTR.
Twee dingen waardoor je CTR gaat werken: 👇🏼
Doorklikken naar wat? 👇🏼
Hieronder een lijstje met doorklik opties:
Snel en makkelijk Veelgestelde Vragen creëren
Je hoeft echt geen doorgewinterde blogger te zijn om een veelgestelde vraag voor jouw doelgroep te formuleren. Jij weet als geen ander, welke vraag je klanten zoal stellen. Zet je tekst letterlijk met vraag en antwoord achter elkaar. Niet te veel uitweiden in je antwoorden, stuur de bezoeker door naar de link, je CTA zoals hierboven aangegeven.
Ceck met Google suggesties de vragen die zoal gesteld worden. “Mensen vragen ook…..”
(dank je wel Google)
Het eerste dat in mijn geval gevraagd wordt: “Wat kost een website laten bouwen?” 😉 Ja, absoluut hoog tijd dat ik daar een FAQ voor ga maken!
*In dit geval verstaan we onder gestructureerd: gebruik van hiërarchie in de tekst. titel:H1, sub-titel: H2 enzovoort. Google heeft een veel bredere uitleg over FAQ en structured data.
Conclusie
Het toevoegen van FAQ is sneller voor elkaar gebokst dan het maken van een blog en je plukt er direct de vruchten van.
Heb je geen zin of geen tijd om dit te doen: laten we het samen doen. Boek een 1 op 1 sessie: ga naar WP Workout, en lees meer over de WP Workout en wat het kost.
#FAQ #Veelgestelde vragen #SEO #StructuredData #CTA #Marketing #Google #CTR