Designlab-Power-pagina

De power page: geef één pagina een boost en je hele website verbeterd.

Een Power Page bevat super coole content die mensen graag willen delen. De content is zo goed, je hele website profiteert er van. Je Powerpagina werkt als een turbo voor je hele website.

Betere ranking, meer links, content die gedeeld wordt, SEO super boost, Google first page ranking. Dat willen we toch allemaal? Lees verder.

Inhoudsopgave

-Wat is het precies?

-Hoe doe je dat?

Wat is het precies, zo’n Power Page?

Een Power Page is strategisch ontworpen content met het doel links te generen, gedeeld te worden op social media en bezoekers via de zoekmachine naar je webpagina te leiden.

Het moet als een magneet links aantrekken om in Google op de eerste pagina te ranken. Ja, duidelijk, zal je denken, dat willen we toch allemaal? Ja, klopt maar de aanpak is toch anders. De content op je Power Page is niet gericht op je doelgroep maar geschreven voor blogs of websites die in jouw branche belangrijk zijn. Dit doe je om meer autoriteit te verwerven. Links van gerenommeerde websites naar jouw Power Page maken het grote verschil. Daarom is het zaak content te creëren die voor hun super interessant is, makkelijk over te nemen en te delen is.


Het verschil tussen een gewone blogpost en een Power Page is dat een Power page geschreven is voor ‘influencers’ in jouw niche en niet gericht is op je doelgroep


Stel jezelf de vraag: “Wie zijn voor mijn niche gerenommeerde websites, influencers?”

Ik geef je een voorbeeld: Voor een klant in de alternatieve zorg heb ik een klein backlink-onderzoek gedaan op ahrefs.com. Wat bleek, een patiëntenorganisatie leverde een link met de meeste traffic. Deze website fungeerde als influencer. Zaak dus voor patiëntenorganisaties, andere belangenverenigingen of dergelijken de juiste content te creëren en ook te zorgen dat het voor hun vindbaar is.

Welke zijn de gerenommeerde websites in jouw branche en waar zijn jouw influencers naar op zoek? Het gaat even niet om de mogelijke zoekwoorden van jouw doelgroep maar de zoekwoorden van deze influencers. Welke onderwerpen spelen bij hun? In ons voorbeeld van patiënten organisatie kunnen we makkelijk een kijkje nemen op het forum. Welke vragen worden er gesteld? Welke topics zijn actueel?

Hoe maak ik een Power Page?

De bedoeling is duidelijk en een backlink test heb je gedaan op ahref.com ( bovenstaande gelezen) en een zoekwoorden onderzoek. Nu de content nog.

Hier wat tips:

  • Stappenplan Een gratis uitgebreid stappenplan in makkelijke taal. Zo gemaakt dat iedereen dit direct kan volgen en toepassen. Het voegt waarde toe want het is een tijdsbesparing.
  • Infographics. Een goede infographic werkt. Maak zelf een infographic op deze website. Visuele informatie is ook goed te delen op Instagram. Daar worden mensen blij van 🙂
  • Video’s of podcasts waaruit blijkt dat jij de expert bent in jouw vakgebied. Denk wel aan een serie van video’s en podcasts. Een eenmalige adhoc actie zal verloren gaan in de internet jungle en niet de expert uitstraling scheppen.
  • Een bronnenlijst. Een hand-picked lijst met links over een bepaald onderwerp. Handig gebundeld en voorzien van een duidelijke titel.

 

Een ‘deep dive’ in deze materie? Hier een artikel (ENG): 5 Super Voorbeelden Power Pages

Wil je dat ik je op weg help met je Power Page? Boek een WordPress Workout   ( 179,- excl. btw)