Speed up

 

Schildpad-turtle-speed-up-your-website

De snelheid van je website is de eerste indruk van je bedrijf. Trage laadtijd is frustrerend en reden dat de bezoeker afhaakt.

Goed presterende websites hebben hogere conversies, meer betrokkenheid, hogere ranking in zoekresultaten en een betere gebruikerservaring. Een trage websites kost je geld en je reputatie. De laadtijd verkorten heeft u een positieve invloed op je online marketing. Meer traffic en leads die kunnen worden omgezet in klanten.

Waarom is die laadtijd zo belangrijk?

Je website-snelheid invloed heeft op de belangrijkste factoren van het succes van de website:

  1. conversie
  2. zichtbaarheid
  3. usability

Conversie

Conversie van websites is een belangrijke factor in je online succes, wat betekent dat je bezoekers moeten doen wat jij wilt dat ze doen. Ze zullen bijvoorbeeld je product bestellen, zich abonneren op je nieuwsbrief, registreren voor je webinar of je gids downloaden.

Hoe sneller de pagina wordt geladen, hoe hoger de conversiepercentages. Volgens het Hubspot-onderzoek betekent 1 seconde vertraging 7 procent reductie in conversies.

Zichtbaarheid

De laadtijd van je website is ook van invloed op hoe makkelijk je website te vinden via zoekmachines. De snelheid van websites is een van de factoren waarmee Google rekening houdt bij het rangschikken van sites. Een slecht presterende website heeft een slechte gebruikerservaring en krijgt daardoor minder promotie in de zoekresultaten. Sinds december 2017 is de Google-zoekmachine gestart met het rangschikken, ook op basis van mobiele versies van pagina’s, zelfs voor zoekopdrachten op desktopcomputers. Het doel van deze beslissing is om gebruikers te beschermen tegen websites met lage prestaties die niet op alle apparaten reageren.

Usability

Usability, het gebruik van je website, zoals snelheid van de website, laadtijd en reacties op verzoeken van gebruikers, heeft een directe invloed op de klantloyaliteit. Hoe beter je website presteert, hoe tevredener de gebruiker zal zijn. Een goede gebruikerservaring is de manier om een loyaal ​​klantenbestand op te bouwen en een goede reputatie te vestigen.

Voordat je aan de optimalisatie van je website begint, moet je eerst weten wat je website vertraagt.

Hoe test je de snelheid van je website? Ga naar het volgende artikel.