B2B? Blog!

B2B? Ga vooral door met bloggen of start met bloggen

Waarom is B2B bloggen nodig?

Bloggen is een manier om een te stille website te veranderen in een goed bezochte site. Een website die te weinig bezocht wordt is droevig. Daar moet leven ingeblaasd worden.

Begin met schrijven. Verbeter de relatie met de klanten die je al hebt. Deel informatie die voor hun interessant is. Bij een B2B website kun je denken aan informatie delen die voor de klant van jouw relatie handig is. Op die manier is het delen van jouw info weer leuk voor jouw klant.

Hoe dan? 

Ik noem een voorbeeld: Op de website van de beroepsvereniging voor acupuncturisten staat een blog met allerlei informatie voor de consumenten. De therapeuten kunnen deze blogberichten gewoon overnemen (herschrijven of een link delen) op hun eigen websites. Super handig. Voor de therapeuten is een stukje werk al verricht en beide partijen, de beroepsvereniging en de therapeut, versterken hun ranking in Google.

Juist een blog starten als je B2B doet!

Waarom juist gaan bloggen als je B2B doet?

  • Uit onderzoek is gebleken dat de meerderheid van B2B bedrijven wel een blog op hun website hebben (72% *), maar van deze groep gebruikt een 8% het blog alleen maar voor incompany mededelingen en PR-achtige berichten.
  • Bedrijven die klant ondersteunende en informatieve berichten schrijven realiseren 52% meer organic traffic op hun website dan de bedrijven die slechts PR-achtige berichten plaatsen. Dus…
  • Slechts 29% heeft reactie optie open staan van de B2B bedrijven met een blog. Geef de lezer de mogelijkeid te reageren Vraag om input, feedback. Stimuleer interactie en  zo gaat je blog, en daarbij je hele website leven.
  • Content is een uitstekende bron van verkeer voor op B2B-blogs. Maar houd er rekening mee dat verkeer alleen nog geen nieuwe klant of relatie onstaat. Bouncepercentages liggen zeker rond de 50% of hoger. Een duidelijke call-to-action kan helpen om dat verkeer om te zetten in een lead. Hoe je een Call to action in je blog zet, vindt je in dit bericht.

Geen tijd om te bloggen?

Een ondernemer heeft soms gewoon geen tijd om een blogbericht te schrijven. Wat je nodig hebt is een contentspecialist, waarmee je samen de onderwerpen uitkiest, de ‘tone of voice’ bepaalt en een contentplan opstelt.

Maak kennis met de contentspecialisten uit ons directe netwerk. Dit zijn ervaren schrijvers met een goed oog voor SEO.

Geen zin in bloggen, content creëren. Wij doen het voor je. Regel een vrijblijvende Coffee Chat op een door jou gekozen tijdstip met de handige app  Calendly

Kortom ga bloggen, maar bedenk wel:

Bloggen vergt tijd,

bloggen moet je wel met een bepaalde regelmaat doen

Bloggen moet je consistent blijven doen, doorgaan!

Blijf verbeteren

Bespaar tijd en verbeter je inkomsten met AI tools. Gratis direct-inzetbare tips, in je mailbox.

Eén email, twee keer per maand, maximaal.
Je mailadres bewaren we alleen voor dat doel.