Opvallen op social media is niet eenvoudig. Je volgers verrassen en je zichtbaarheid een boost geven, hoe doe je dat?

Hoe kun je effectief kunt inhaken. Hier uitgelegd.

Dit bericht kwam ik tegen op Linkedin. Inhakend bij een gebeurtenis die nog op ieders netvlies zit. De hartstilstand van Eriksen. Dit bedrijf kan daar slim op in spelen want zij verkopen reanimatie cursussen en reanimatie apparatuur.

 

Om effectief in te haken let je op moet je drie dingen:

  • Wees creatief
  • Verrassend
  • Kies het juiste moment.

Creatief

Secretaressedag is een inhaak-moment voor de bloemist, maar weinig origineel. Met een grote knipoog inhaken naar jouw dienst of product win je meer sympathie. Een bruggetje verzinnen mag best met wat humor.

De Hema is heel sterk met inhakers. Hieronder even gegoogeld en zie een hele serie voorbeelden:

Inhaken om maar in te haken werkt contraproductief. Er moet wel iets leuks of relevants te vertellen zijn. 

Verrassend

Een onvoorspelbaar moment kiezen heeft meer impact dan een voorspelbaar moment. Uit onderzoek gebleken. Eigenlijk logisch, want je valt meer op een moment dat niet iedereen op dat onderwerp inhaakt.

Verrassende invalshoek: belicht je product eens vanuit een heel ander perspectief. Stel je  verkoop stoelen. Laat eens zien hoe handig je stoel is om bij de bovenste rij van je boekenkast te komen. Moment: Boekenweek

Download hier de Inhaakkalender 2021 (wel eerst je emailadres afgeven aan Obiwan) of deze, nog makkelijker

Het juiste moment

Het bericht van  de reanimatie trainingen (zie bovenstaande foto) is op een goed moment geplaatst. Niet direct na het voorval. Dat zou niet respectvol zijn. Dan zitten we nog te veel in de spanning en emotie, maar juist een paar dagen later. De beelden zitten nog op ons netvlies en we zijn doordrongen van het belang van reanimatie.

Conclusie

Inhaken op een gebeurtenis actuele situatie is kan heel effectief zijn om je volgers te verrassen en meer traffic te krijgen naar je website.

Vergeet niet een link te plaatsen naar de juiste pagina’s waar mensen ook daadwerkelijk actie kunnen ondernemen. De Call to Action!  Wat wil je dat de bezoeker doet? Gratis boek downloaden, zich aanmelden nieuwsbrief, afspraak maken, product bestellen. Meer over de CTA knop vind je hier: UX en Call to Action

Hulp nodig bij het creëren van content boek een WP Workout van twee uur en ik help je op weg zodat je het daarna ( fluitend) zelf doet.  Overweeg je het schrijven van teksten voor je blog en social media uit te besteden, maak een afspraak om het even te bespreken. Wij hebben goede tekstschrijvers in onze stal, die staan te trappelen om ook voor jouw aan de gang te gaan ;).