Titel-Homepage-H1-verbeter

Verbeter je kop. Een goede titel op je homepage levert je bezoekers en omzet op.

Wist je dat 8 van de 10 personen die je homepage bezoeken lezen de kop en slechts 2 van die 1o lezen de rest van je pagina?

In ongeveer één seconde beslist een bezoeker of hij wel of niet op je pagina blijft. De kop wordt gelezen, of beter gezegd: de eerste paar woorden gescand …en de beslissing  “Should I stay or should I go?”  is gemaakt.

Hoe maak je een goede kop die ook conversie* oplevert?

1 Benoem het probleem in 5 woorden. Korter kan ook , maar nooit meer dan tien.

2 Voeg een subtitel toe. Vertel wat de oplossing is in een of twee zinnen.

3 Test en blijf testen. De markt verandert en het kan zijn dat wat voorheen goed werkte en je doelgroep aansprak, nu niet meer ‘triggert’. Bekijk ook mijn checklist  Checklist marketing veranderingen.

 

Het belang van goede koppen, hier zijn de feiten:

  • Koppen trekken direct de aandacht en zijn belangrijker dan mooie plaatjes
  • Mensen scannen alleen de eerste paar woorden in een kop voordat ze hun beslissing nemen om te vertrekken of te blijven.
  • Je kop heeft ongeveer ~ 1 seconde om de aandacht van een lezer te trekken voordat deze wordt genegeerd.
    Waarom zo belangrijk? Je laat omzet liggen als de belangrijkste pagina’s van je website geen super goede koppen hebben die klanten precies vertellen waar de pagina over gaat.

Het houdt niet op met je homepage! Vergeet je andere pagina’s niet. Sommige bezoekers komen via Google binnen op je producten(of diensten)-pagina. Verbeter daar ook de kop.  Maak duidelijke en beknopte koppen op alle belangrijke pagina’s.

Een voorbeeld hiervan is uw “features” -pagina, een van de eerste bestemmingen voor geïnteresseerde klanten:

Call to Action

Vergeet niet de CTA, de call to action op je pagina. Welke actie wil je dat de bezoeker onderneemt. Vraag er naar. Wat moet bezoeker doen?

  • Telefoonnummer achterlaten
  • nieuwsbrief aanmeldformulier invullen,
  • iets bestellen,
  • informatie aanvragen.

Dit artikel is gebaseerd op informatie van het blog van Neil Patel  ( nummer één in SEO Marketing)