hot-SEO-tips-2020-voice-vraag-en-antwoord

Is ‘Voice Search’, stem-zoekopdracht, ‘the next big thing’ in digitale marketing?

Het ziet er er wel naar uit. Hier wat cijfers:

  • 20% van alle zoekopdrachten op mobiel zijn zoekopdrachten op stem  (bron)
  • 41% van de volwassenen doen dagelijks ten minste één stem-zoekopdracht  (bron)

Oeps, dat wetende is het zaak snel in te springen en je content te optimalisren voor ‘voice search’. Ik ga dat ook doen 🙂

Hoe optimaliseer je voor Voice Search? Optimaliseer je content voor stem-zoekopdrachten.

Hoge ranking

Google maakt gebruik van de hoogst  ‘rankende’ websites, als bron voor antwoorden op stem-zoekopdrachten. Google haalt de antwooorden veelal uit de top drie.

Werk jij voor een niche markt, heb je een specifiek product en de content van je website goed ingericht,  dan is de kans groot dat je voor bepaalde zoektermen bovenaan komt.  Maar ja, vaak staan we met onze website niet zo hoog, wat dan? Lees verder.

Vraag en antwoord in je content

Heb je al een FAQ pagina? Nee, nu is er nog een urgentie bijgekomen om dat als de wiedeweer te regelen.

Het grootste deel van stem-zoekopdrachten zijn op vragen gebaseerd ( “Hoe maak een merinque taart?”, ” Hoe heet de hoofdrol speler in de film Jaws?” ).

Wat er gebeurd, Google pakt regelmatig de pagina waar a) de vraag in voorkomt en b). het antwoord.

Dus FAQ pagina’s, veelgestelde vragen pagina’s zijn SUPER voor ‘voice search’.  Zo ie zo zijn FAQ pagina’s PERFECT voor  je SEO. Dus hoppah, aan de gang met je Veelgestelde vragen.

  • Je kunt ook de vragen die mensen stellen als zinnen in je tekst verwerken.  Als tussenkop bijvoorbeeld.
  • Schrijf in gewone spreektaal ( daar heb ik al een post aan gewijd, kijk op Conversational Content. )
  • Richt je op de zoekintentie en minder op de zoekterm.
  • Antwoord kort en bondig
  • Structureer je data. ( Maak goed gebruik van je slug, headers, meta omschrijving enz. Wil je dit leren? boek een WordPress Work Out )
  • Voice draait om snelheid! Optimaliseer daarom de laadsnelheid van je pagina.

Featured Snippit

de Featured snippit helpt WAANZINNIG.

Wat is featured snippit? De featured snippit is een uitgelichte tekst bovenaan op de zoekresultaten. Google stelt dit samen vanuit de best voorhande zijnde content. Meer uitleg over de Featured snippit vind je in dit artikel op Frankwatching.

Designlab-Google-featured-snippit

We kennen de rich snippit, de omschrijving van je pagina die Google weergeeft in de zoekresultaten.

Designlab-Google-rich-snippit

En tenslotte:

Snelheid

Voice search draait om snelheid. Zorg dat je website snel laadt. Hoe staat het met je hosting? Tevreden of denk je dat het beter kan. Wil je echt weten wat het verschil is, neem contact op en ik beveel je aan bij mijn hosting en doe een GRATIS test ter vergelijking.



Dit is een eerste post in de serie van 9 waarin ik alle SEO voor 2020 behandel. Negen artikelen waarin we elke keer een ander thema behandelen. Nu #1, Voice Search.

Veranderingen in verband met voice search en hoe je hier handig op in speelt. De tips zijn zo ie zo goed voor je SEO en direct toe te passen ook al denk je dat het niet zo’n vaart loopt met Voice Search voor jouw website. Belangrijk is dat de wijze waarop informatie voorhande is voor Google, bepalend is voor je zoekresultaten in het algemeen.

Bron https://backlinko.com/seo-this-year