Opfrisbeurt, facelift of verbouwing?

Vallen de resultaten van jouw website wat tegen?
Niet tevreden over de leads?

refresh, restyle of verbouw.

Heb je al een lange tijd niets iets aan de vormgeving van je website gedaan, dan is valt er zeker wat werk te verrichten. Het ontwerp is gedateerd. Een kwestie van smaak? Nee, daar gaat het even niet over. Het internet verandert en zo verandert ook de manier waarmee bezoekers je website ervaren.

Laat je website eens analyseren, regel een audit of vraag feedback van je klanten.
Vervolgens ga je aan de slag. Maar wat en hoe? Alles direct op de schop te gooien, is misschien niet nodig. Kijk eerst eens of met wat kleine ingrepen het gewenste resultaat kunt behalen.

Opfrisbeurt

Dit zijn cosmetische verbeteringen van de User Interface, daar waar de interactie plaatsvindt.
De knoppen, links en formulieren. Denk aan toevoegen van meer witruimte, kleur en contrast bijstellen, het formaat van de knoppen corrigeren (goed te bedienen op je telefoon?). Zijn de links in de tekst onderstreept? Kan het formulier beter?

Doel
Gebruiksvriendelijker maken. Interactie zo soepel mogelijk laten verlopen voor de bezoeker.
Wat er niet binnen valt: verandering van pagina layout’s of lettertype (dit kan namelijk het hele ontwerp overhoop gooien)

Restyle

Verbeter de interface, de plekken waar de interactie platsvindt en pak ook de probleemplekken aan. Is er een duidelijk Call to Action? En zo ja, wordt de bezoeker daar wel duidelijk naar toe geleid. Check de flow, welke stappen neemt een bezoeker? Neem alle mogelijke twijfel en vragen weg. Voeg klant ervaringen toe en beantwoord veelgestelde vragen.

Doel
De klantreis verbeteren, frictieloos naar de Call to Action begeleiden.

Redesign

Herontwerp is alles flink op de schop. Fundamentele problemen aanpakken en een nieuw UX concept maken. Opnieuw definiëren van je target audience, wellicht inclusief nieuwe persona’s opstellen, customer journeys maken, content strategie, functionaliteiten toevoegen. Herontwikkel je website met de data, de ervaring die je al hebt opgedaan. Gooi niet alles in een keer overboord, dat kan bestaande klanten weer afschrikken. Wat ook belangrijk is om in gedachte te houden; je opgebouwde vindbaarheid op Google. Je website bouwer weet er mee om te gaan en een (tijdelijke) terugval in zoekresultaten te beperken. Een goed gestructureerde site zal sneller laden en beter scoren voor de zoekmachine.

Oplossing

Verbeter de ervaring van je product met jouw doelgroep. Dat kan opp allerlei manieren. Laten we eens wat dieper graven en zoeken naar een snelle effectieve verbetering.

Blijf verbeteren

Bespaar tijd en verbeter je inkomsten met AI tools. Gratis direct-inzetbare tips, in je mailbox.

Eén email, twee keer per maand, maximaal.
Je mailadres bewaren we alleen voor dat doel.

Een opfrisbeurt of is er meer nodig?

De opties: Refresh, restyle of een grote verbouwing.

Heb je al een lange tijd niets iets aan de vormgeving van je website gedaan, dan is valt er zeker wat werk te verrichten. Het ontwerp is gedateerd. Een kwestie van smaak? Nee, daar gaat het even niet over. Het internet verandert en zo verandert ook de manier waarmee bezoekers je website ervaren.

Laat je website eens analyseren, regel een audit of vraag feedback van je klanten.
Vervolgens ga je aan de slag. Maar wat en hoe? Alles direct op de schop te gooien, is misschien niet nodig. Kijk eerst eens of met wat kleine ingrepen het gewenste resultaat kunt behalen.

Opfrisbeurt

Dit zijn cosmetische verbeteringen van de User Interface, daar waar de interactie plaatsvindt.
De knoppen, links en formulieren. Denk aan toevoegen van meer witruimte, kleur en contrast bijstellen, het formaat van de knoppen corrigeren (goed te bedienen op je telefoon?). Zijn de links in de tekst onderstreept? Kan het formulier beter?

Doel
Gebruiksvriendelijker maken. Interactie zo soepel mogelijk laten verlopen voor de bezoeker.
Wat er niet binnen valt: verandering van pagina layout’s of lettertype (dit kan namelijk het hele ontwerp overhoop gooien)

Restyle

Verbeter de interface, de plekken waar de interactie platsvindt en pak ook de probleemplekken aan. Is er een duidelijk Call to Action? En zo ja, wordt de bezoeker daar wel duidelijk naar toe geleid. Check de flow, welke stappen neemt een bezoeker? Neem alle mogelijke twijfel en vragen weg. Voeg klant ervaringen toe en beantwoord veelgestelde vragen.

Doel
De klantreis verbeteren, frictieloos naar de Call to Action begeleiden.

Redesign

Herontwerp is alles flink op de schop. Fundamentele problemen aanpakken en een nieuw UX concept maken. Opnieuw definiëren van je target audience, wellicht inclusief nieuwe persona’s opstellen, customer journeys maken, content strategie, functionaliteiten toevoegen. Herontwikkel je website met de data, de ervaring die je al hebt opgedaan. Gooi niet alles in een keer overboord, dat kan bestaande klanten weer afschrikken. Wat ook belangrijk is om in gedachte te houden; je opgebouwde vindbaarheid op Google. Je website bouwer weet er mee om te gaan en een (tijdelijke) terugval in zoekresultaten te beperken. Een goed gestructureerde site zal sneller laden en beter scoren voor de zoekmachine.

Doel
Verbeter de ervaring van je product met jouw doelgroep. Een nieuwe marketing strategie die beter aansluit bij de wensen en verwachtingen van je klanten.

 

Je website kan beter, maar je weet even niet hoe of wat? Maak een afspraak en we praten erover. Kies een voor jou geschikt moment met de handige app van Calendly.